donderdag 1 augustus 2013

Manateefun

Hotel: Holiday Inn Express $ 92,-/ € 74- + upgrade naar kamer met 2 kingsize bedden $ 25,-- p.n.
Manateeswim $ 163,50,-/€ 132,-

Vanmorgen staan we vroeg op. Om even voor 7 uur gaat de wekker. Een kwartier later zitten we aan het ontbijt in de hotel lobby. We gaan vandaag met manatees (zeekoeien) snorkelen in de Crystal River in de Kings Bay.  De naam van de plaats zegt het al, bij de bronnen is het water kristal helder. In de winter zijn hier zo'n 500 manatees en in de zomer rond de 30. Als in de winter de zee te koud is zwemmen deze dieren de rivieren in. Het water dat omhoog gepompt wordt dat is altijd 22 C.



Kapitein Broderick van Manateefun staat ons al op te wachten bij de Pete's Pier. We krijgen op deze privétrip eerst een instructie over wat wel en niet mag en krijgen surfpakken aan om warm te blijven. Hij vaart allereerst naar Three Sisters Spring. Hier gaan we het water in en zwemmen richting de bron. Het is lastig zwemmen met zo'n zwaar surfpak waarin je blijft drijven. Onderweg naar bron zien we vissen en krabben. De bron is echt heel mooi. Weer zo'n uniek plekje op aarde.









Na een klein uurtje zijn we weer terug bij de boot en vaart onze kapitein de andere kant op. Hij vertelt dat het water hier meer brak is en minder helder. Dan gaan we op zoek naar een manatee en al snel ziet onze kapitein er eentje en we gaan het water in. We drijven hier omheen. Af en toe gaat de manatee naar de oppervlakte om adem te halen, dan kunnen we hem echt goed zien. Het lukt Milan om de manatee te aaien.






Het water is best koud, dus na een half uur manateefun, zwemmen we terug naar de boot en varen we nogmaals naar een andere bron, waar we opnieuw snorkelen. Hierna zoeken we nog even naar manatees, maar deze zijn niet vindbaar of bezet door andere groepen die hier ook snorkelen. De zon schijnt niet meer en is het bewolkt, wat het moeilijker maakt de manatees te vinden. Om 11:00 uur nemen we afscheid van kapitein Broderick en z'n rare boot.

De avond voordat wij vertrokken ben ik thuis geprikt door muggen op drie plekken op mijn benen. In de loop van de week ontstaat er een allergische reactie op de plekken en worden de plekken groter en voelen warm aan. Met wat huis, tuin en keukenmiddeltjes en advies van de apothekers in de Walgreens probeer ik met antihistaminica tabletten en zalfjes de jeuk te onderdrukken. Helaas wordt de jeuk alleen maar erger en de plekken groter, dus gaan we nog maar een keer de Walgreens in. De dame apotheker verwijst mij door naar de huisarts in de buurt. We rijden er direct heen om een afspraak te maken. Een afspraak is niet nodig en ik kan na een half uur wachten naar binnen. Met enige angst en dollartekens op de ogen gaan we een kamertje binnen. Eerst wordt mijn gewicht gemeten in stones, daarna mijn lengte. Dan worden temperatuur, bloeddruk, hartslag en zuurstof gemeten en word ik op die gronden gezond verklaard. Ik heb iets verhoging zegt ze, maar als ik dit later omreken is dit 37,2. Dan komt dokter Lyon, een aardige man in een hawaiishirt. Hij kijkt naar mijn benen en constateert dat dit 'terrible' is. Hij schrijft prednison en antibiotica voor. Prednison voor de jeuk en antibiotica voor de vermoedelijke bacterie, die ik opgelopen zou hebben. Ik krijg meteen van hem 2 prednison tabletten samen met crackers die ik moet opeten als ik de tabletten heb ingenomen. Dit is voor m'n maag. Zou toch ook wel fijn zijn als je in bij ons bij de dokter ook wat lekkers krijgt!!!

Nadat we $ 65,-- voor dit bezoekje hebben neergeteld, pffff...... Dat viel gelukkig mee, stuurt hij ons naar de Publix om de medicijnen te halen, daar loopt ook een actie, waardoor de antibiotica gratis is!!!! Welkom in Amerika!! Hi hi. Uiteindelijk betaal ik nog $ 5,95 voor de prednison en kunnen we terug naar het hotel. Vanmiddag stond er fietsen door het natuurgebied op de planning, maar er komen donkere wolken aan, als we in de kamer zijn, onweert het. Ik doe even een dutje en Roy en Milan gaan er met z'n tweern op uit, ze bezoeken een aantal auto- en motorzaken. Echte mannen zaken!




Aan het begin van de avond bezoeken we Bealls en Milan koopt een leuke short en ikzelf een strandjurkje. Roy kan zijn geld niet kwijt, daarom neemt hij ons mee uit eten bij Chili's. Hij besteld Quesadillas en Milan en ik de Fajita's. Echt smakelijk! Dit restaurant gaan we onthouden.
Rond 21:00 uur zijn we terug in het hotel en vul ik het blog aan.

De foto's van eergisteren staan inmiddels ook op het blog!
Morgen bloggen we waarschijnlijk niet, omdat we naar een 's avonds naar een honkbalwedstrijd gaan en waarschijnlijk laat terug zijn!

@ Annelies, niet teveel uitgeven!!

1 opmerking:

  1. hoi kids,
    ik vindt alle foto's en berichtjes,
    vindt ik hartstikke leuk, voor al de foto's.
    ik hoop dat de medicijnen aan slaan en snel van de jeuk af bent.

    groetjes je moeder.

    BeantwoordenVerwijderen