zaterdag 3 augustus 2013

Sanibel Island

Hotel: Ramada Inn $ 73,-/ € 56,-

Op het moment dat ik dit schrijf zitten we over een paar uur precies op de helft van onze vakantie. Naomi telt de dagen af. Iedere dag moet ik horen op facetime, nog 12, 11 of zoals vandaag 10 dagen. Als we thuis komen gaat ze boodschappen doen en voor ons koken. Zo lief!! Al genieten we optimaal van onze vakantie, de tijd vliegt voorbij! Vanaf vandaag zal het allemaal wat rustiger verlopen.

Vanmorgen zitten we om 9:00 uur in de auto op weg naar onze volgende bestemming, Naples. Omdat we nog niet ontbeten hebben, willen we eerst de Sunshine Skyway Bridge overrijden en daar stoppen.  Dit is de 5e keer dat we vakantie houden in Florida en zijn we al een aantal maal over deze brug gereden, maar deze blijft imposant. Hij is zo hoog dat er een cruisesboot onder door kan. Even voor bij de brug zien we Ellenton Outlet Mall aan de snelweg, waar we onze eerste stop houden. We lopen via een aantal winkels door naar het foodcourt. Een paar eetgelegenheden zijn open de rest is nog dicht. Helaas is er qua ontbijt niets te vinden hier. Een hamburger of pizza wordt het niet op de nuchtere maag!! Het is heel druk in het winkelcentrum. Maandag beginnen de scholen hier weer en dit weekend zijn sommige winkels extra lang open en betaal je geen tax en zijn er vele kortingsacties.

Opnieuw gaan we onderweg en de volgende afslag aan de snelweg zien we een aantal restaurants, we kiezen vandaag voor The Waffle House. De mannen bestellen allebei een wafel en ik neem geroosterd brood met roerei en tomaat. Met drankjes erbij betalen $ 13,50  (10 euro) voor dit ontbijt. Een koopje om de dag mee te starten!!

Als we langs Fort Myers North rijden zien we een bord Sanibel staan. De zon staat hoog aan de hemel en we hebben wel zin in strand en zee. Uiteindelijk is dit nog 20 miles naar het strand. Onderweg stoppen we nog even bij een Publix waar we de koelbox vullen met drinken, broodjes en fruit. Om 13:45 uur zijn zitten we aan de vloedlijn van Bowman Beach. Dit is weer optimaal genieten.

Na een goed uur wordt het toch weer bewolkt, maar de temperatuur van het zeewater (vergelijkbaar met een warm bad) en de buitenlucht blijft hetzelfde. Ikzelf kan weer een heerlijk stukje lezen in mijn boek. Om 16:00 uur pakken we ons boeltje weer bij elkaar en gaan richting hotel. Een goed uur zijn we nog wel onderweg vanaf Sanibel. Dit hotel, Ramada Inn is boven verwachting. Ik had al goede recenties gelezen op het internet. De kamer is mooi en groot, ze geven ons een kingsize en rollaway bed. Voor Milan iets minder, maar voor ons meer luxe. Misschien leuk om te vermelden is dat we 56 euro per nacht per kamer inclusief ontbijt betalen.

Om de hoek van het hotel zit een heel groot winkelcentrum (Coastland Mall) met alle grote warenhuizen zoals Dillards, Macy's, JC Penney en Sears en aangezien vandaag en morgen geen tax betaald hoeft te worden, moeten we nu onze slag slaan. Milan koopt 2 paar Nike gympen en een NY Yankee cap met z'n naam erop. Ook kopen wij het verlate verjaardagscadeau voor Laura. (Laura, het is de zwarte winterversie van All Stars geworden! Zie hieronder de foto)

Dit winkelcentrum sluit om 21:00 uur en gaan we terug naar het hotel, halen complementary (gratis) koffie en thee in de lobby en nemen nog een afkoelende duik in het zwembad. Morgen is er weer een nieuwe dag!!

@(O)ma, de jeuk is zo goed als verdwenen en de plekken worden al veel kleiner. Heb nu 3 dagen prednison en antibiotica geslikt. Voel me ook meteen veel beter, was er toch achteraf gezien wel moe van!!

@Annelies Mellema, gave auto! Die staat vast heel goed bij ons op de oprit!

1. Ik mag er alleen nog niet in rijden..:( maar hij is gaaaaafff als je terug bent gaan we rondje rijden.. is een sport model 4 jaar oud :p

2. ik ben blij dat de jeuk zogoed als weg is ,en weer zijn de foto,s en jou verhaal subliem het is net een boek .ik geniet er van groetjes en nog veel plezier je moeder ,,oma