vrijdag 2 augustus 2013

Saint Petersburg

Hotel: Ramada Inn $ 89,-/ € 69,-
Honkbalwedstrijd Tampa Bay Rays $ 31,-/€ 24,-- p.p

Om 7:15 uur schrikken we wakker, mijn telefoon gaat over. We zijn te laat om op te nemen en in het scherm staat onbekend, dus weten we ook niet wie er gebeld heeft!

Vlak hierna gaat ook de Naomi-foon en Milan start facetime met haar op. Dan trekken we snel een broekje en shirtje aan en gaan naar de lobby voor het ontbijt. Als we klaar zijn gaat Milan nog even naar buiten en nemen wij koffie en thee mee naar de kamer. Terug op de kamer pakken we de koffers in en nog geen half uur later zitten we in de auto naar Saint Petersburg.

Om 11:00 uur rijden we Saint Petersburg binnen, we rijden even langs het stadion waar vanavond de wedstrijd is en stoppen even bij The Pier.






Op de achtergrond is het Dali-museum


Het is peentjes zweten vandaag, snel stappen we weer in de auto en naar hotel, zodat we kunnen afkoelen in het zwembad. Rond 12:00 uur checken we in bij het Magnuson Hotel onder de Sunshine Skyway Bridge. Van buiten ziet alles er fantastisch uit, is alles goed onderhouden en het uitzicht op de brug is fantastisch, maar de kamer is toch wel 'shabby'. Gelukkig zijn we maar één nachtje hier. 

Als we een uur in het zwembad liggen, komt er een onweersbui aan. Iedereen gaat het zwembad uit. Wij blijven wel buiten zitten onder een parasol en halen een wrap bij de hotelsnackbar. Er vallen 3 druppels regen en blijft een klein uurtje bewolkt en dan breekt de zon weer door. Dit geeft mij de gelegenheid om te beginnen in mijn boek van 'De Dinsdagvrouwen'. Tot 16:30 uur blijven we bij en in het zwembad liggen. Milan loopt heen en weer tussen de kamer en het zwembad om te facetimen met Naomi. 





Om 17:30 uur zitten we in de auto op weg naar Tropicana Field, voor de honkbalwedstrijd tussen de Tampa Bay Rays en de San Francisco Giants. Dit is een overdekt stadion, waardoor de wedstrijd altijd door kan gaan. Wel vinden we het erg koud met de airco binnen. Gelukkig heb ik een vestje meegenomen. Ik heb het de mannen ook geadviseerd, maar zij hebben mijn raad niet opgevolgd. Het is een leuke wedstrijd, de sfeer fantastisch. Vorig jaar zijn we bij de NY Yankees geweest, maar dit was nog leuker. De 9 inningen zijn in 3 uur en 20 minuten gespeeld. Jammer voor ons, maar deze keer winnen de Giants met 4 - 1.














2 opmerkingen:

  1. hopelijk komt deze goed over ,zoals ik lees vermaken jullie je heel goed en ik zie dat jullie steeds bruiner worden de foto,s zijn erg mooi ,en jou verhaal ook. met sparkie gaat het ook goed de eerste dagen was hij heel stil maar nu gaat hij aardig tekeer ,oke nog veel plezier groetjes je moeder ,oma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat krijg ik een heimwee als ik deze foto' bekijk! StPetersburg en een wedstrijd van de Rays! Ik zou zo even willen ruilen!!!! Prachtige foto's hebben jullie gemaakt en zo herkenbaar: de pier in St Pete, het Rays Stadion, de Skyway Bridge! Wow, mooi!!!!!! Jullie genieten weer volop zo tussen de regels door te lezen en dat kan ik me helemaal voorstellen!
    Leuk Milan dat je een manatee hebt kunnen aaien, dat kan lang niet iedereen zeggen!!! En Roy, t staat wel stoer hoor zo op die motor, kun je m niet meenemen in de koffer?
    De helft van de vakantie er al op zitten, geniet nog lekker luitjes, vooral op de Keys, jullie zijn in ieder geval al lekker bruin!
    Liefs en groet vanuit een warm Zeewolde! Groet van Paul, Ina

    BeantwoordenVerwijderen