zondag 4 augustus 2013

Naples

Hotel: Ramada Inn $ 73,-/ € 56,-

Vannacht worden, Roy en ik, wakker gehouden door een brandalarm dat vanaf 00:30 uur tot 3:00 uur bij het gebouw tegenover ons afgaat. Ik bel om 2:00 uur naar de receptie, maar krijg geen gehoor. Ik probeer met handen op mijn oren verder te slapen. Een half uur later nogmaals bellen en degene die ik aan de telefoon krijg klinkt wat geïrriteerd en geeft aan dat er iemand onderweg is om het allemaal te fiksen. Dan vallen we in slaap om enige tijd later weer wakker te worden van een knetterende onweersbui die overtrekt. Milan trekt zich hier allemaal niets van aan en slaapt hier prinsheerlijk op zijn rollaway bed doorheen.

We slapen vandaag tot 8:30 uur. Om 9:00 uur staan we in de rij voor het ontbijt. Waarschijnlijk heeft iedereen het vannacht gehoord en is iedereen laat, waardoor het druk is op dit tijdstip. Tijdens het ontbijt valt er een tropische regenbui.

Na het ontbijt gaat Milan met Naomi facetimen en pakken wij ons boeltje in voor het strand. Nadat Milan afscheid heeft genomen van zijn dinnetje via het digitale web, rijden we naar de Naples Pier, installeren de stoeltjes op het strand en nemen een warm bad.

Wanneer ik een tweede keer met Milan de zee in loop, hoor ik een heleboel Nederlanders praten, daarom vraag ik of ik hier wel goed ben en/of we niet in Scheveningen zitten!! We hebben een leuk gesprek en allerlei ervaringen worden weer uitgewisseld. Als we staan te praten zien we al dolfijnen onder pier en ik zie een kleine stingray uit het water springen. Deze graven zich in, in zee, in de zon in het warme zand. Je loopt het risico om erop te stappen en dan kan deze je akelig prikken.





Dan lopen we met z'n drieën de pier op, direct zien we veel dolfijnen. Onder de pier is het net alsof je zeewier ziet, maar daar ziet het werkelijk waar zwart van de visjes. Er staan heel veel mensen te vissen. Af en toe wordt er dan ook een grote vis binnengehaald.






Tegen 15:00 uur moeten we terug naar de auto, want dan zit de parkeertijd erop. We rijden terug door een prachtige woonwijk achter het strand met de mooiste huizen. Terug in hotel douchen we snel en gaan nog een uurtje terug naar de mall. Daar doen we hele goede aankopen en tax free onder de $ 75,00. Dat scheelt toch een hoop!! Roy koopt een externe harde schijf van 500 GB, welke is afgeprijst van $ 75,00 voor $ 49,00 en hoeft natuurlijk ook geen tax te betalen. De tax is hier 6%. In Nederland is deze harde schijf € 60,00 en nu dus € 37,50.

De Mall sluit vandaag om 18:00 uur, bij de uitgang lopen we tegen een pizzeria aan, daar gaan we maar direct pizza gaan eten!! Jammie!! Weer terug in het hotel halen we koffie en thee in de lobby en drinken deze op bij het zwembad. Hierna nemen we nog een duik in dit warme bad. Terug op de kamer pakken we de koffers alvast in, want morgen gaan we weer verhuizen. We gaan naar de Florida Keys.




2 opmerkingen:

  1. wat erg als je wakker word gehouden van alarm .maar goed weer overleefd ,kan je gezellig verder tot morgen en de groetjes van Sparkie p.s hoe is het met de jeuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat maken jullie een hoop mee.
    Hopelijk slapen jullie vanachter beter.
    Leuke foto zeker die,van de dolfijn.
    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen